De vreedzame school. Blok 1: Wij horen bij elkaar.

Hallo ouders en verzorgers,

Wij willen jullie dit jaar 6 keer informeren over een les uit de methode De Vreedzame School. Er zijn 6 blokken. En we proberen 2 lessen onderbouw en 2 midden en 2 bovenbouw lessen met jullie te delen.

De eerste DVS les waar we jullie over informeren is gegeven in groep 1-2a + 1-2b. De foto’s zijn genomen in groep 1-2b.

HET DOEL van deze les is: groepsvorming en een positief sociaal klimaat waar leerlingen zich medeverantwoordelijk voor voelen.

De eerste dag hebben we met elkaar de verjaardag van aap voorbereid. (bij de lessen horen 2 handknuffels tijger en aap). Het was een verrassing voor aap. We hebben eerst met elkaar bedacht wat er nodig is om een verjaardag te vieren.

En daarna zijn we aan de slag gegaan. Er werd een mooie ketting voor aap gemaakt en uitnodigingen, cadeautjes en slingers.

En de tweede dag hebben we met elkaar zijn verjaardag gevierd. Wij waren de visite. De taart werd er bijgehaald. Hij kreeg cadeautjes en we lieten aap zien dat je uitnodigingen kan maken als je vriendjes wilt uitnodigen. Hij mocht de kaarsjes aan en uit doen. Aap mocht zelfs trakteren. Heerlijke banaantjes.

WAT EEN FEEST!!!

We denken dat we met elkaar het bovenstaande doel van deze les wel hebben bereikt. Hieronder kunt u een impressie zien van deze les op de foto’s.

Tot de volgende keer bij een andere groep.