Speelgoedgeweren !!

Er is een nieuwe trend gaande in speelgoedland, te weten automatische speelgoed machinegeweren met gel-balletjes (zie foto). Deze zijn vooral via Ali-express uit China te koop en mede door 'drillrapp' populair. De balletjes zijn echter knetterhard en ze kunnen dus als een machinegeweer doorlopend afgevuurd worden. Zeker als er van dichtbij op een kind geschoten wordt (en geschoten blijft worden) heeft dat al voor seieuze verwondingen gezorgd - laat staan als het in je ogen komt. Maar ook van een afstandje doet zo'n balletje echt pijn. Gebruik van dit speelgoed keuren wij daarom compleet af. En de politie van Maassluis handhaaft momenteel al op kinderen die deze geweren gebruiken en neemt ze in.

Vandaag hebben we een zo'n pistool met balletjes in de tas van een leerling gevonden. Het is NIET gebruikt, zelfs NIET uit de tas geweest, maar was bedoeld om m te laten zien aan klasgenoten en om te gebruiken na schooltijd.

Deze geweren (en ook zakmessen in wat voor vorm dan ook) zijn strict verboden op school maar ook in tassen voor na schooltijd. Ze worden direct ingenomen (ook al worden ze niet gebruikt) en ouders kunnen ze bij mij persoonlijk komen ophalen.

Daarbij doen wij een dringend verzoek aan u: ga niet in op een verzoek van uw kind(eren) voor dergelijk speelgoed. De politie neemt ze zelfs in, dus ze zijn gevaarlijk, maar zorgen alleen maar voor sociale problemen, die toch weer terug komen in de klas en op het schoolplein.

Ik hoop dat u hier gehoor aan wilt geven.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

hartelijke groet

Susan Stolze