Activiteiten rondom de Kinderboekenweek

Binnenkort gaat de Nationale Kinderboekenweek weer van start!

Het thema van dit jaar is Gi-Ga-Groen en natuurlijk doen we hier weer aan mee. Woensdag 5 oktober wordt de Kinderboekenweek in de kuil geopend.  Vervolgens worden er in alle groepen leuke activiteiten rondom dit thema gedaan. Op vrijdag 7 oktober organiseren we een kinderboekenmarkt op het (grote)schoolplein. De kinderen van groep 3 t/m 8 mogen na school op een kleedje hun eigen boeken verkopen. Zij worden die dag eerder uit de groep gehaald om alvast een plekje te zoeken op het plein om hun winkeltje in orde te maken. Geef je op bij de meester of juf als je hieraan mee wilt doen.

Heb je geen eigen boeken? Kom dan gerust lekker struinen op zoek naar nieuwe boeken om je collectie uit te breiden!

Alvast wat tips voor de kinderen die gaan zitten op een kleedje.

• Neem klein geld mee.

• Neem een kleedje mee.

• Zorg dat alle boeken geprijsd zijn.

• Papa of mama mogen natuurlijk mee helpen ????

Op woensdag 12 oktober is de voorleeswedstrijd in de kuil. In de klas worden de voorrondes gehouden. Vind je het leuk om mee te doen, geef je dan op bij je meester of juf. Zij weten hier meer van.

Voor groep 1/2 wordt er een voorleesmiddag door opa's, oma', papa's en of mama's georganiseerd op vrijdagmiddag 14 oktober. Hierover volgt later meer informatie in de schoolpraatapp.

Wij hebben Gi-Ga veel zin in de Kinderboekenweek.