Fijne vakantie en vooruitblik komende periode.

De herfstvakantie staat voor de deur! Bijgaand attendeer ik u graag op een aantal activiteiten die in en na de herfstvakantie in de planning staan.

Programma herfstvakantie vanuit Welzijn e25 voor kinderen van 10 jaar en ouder.

Bijgaand vindt u het programma voor de herfstvakantie. Deze zijn in het kader van de ‘Maand van de ontmoeting’ opgesteld door het jongerenwerk van gemeente Maassluis / Welzijn E25. Ontzettende leuke activiteiten, dus meldt kinderen vooral aan!

Maandag 31 oktober 17u: Opening De Groene Corner

Meteen maandag na de vakantie is het feest: de opening van BSO De Groene Corner is een feit! Zie eerdere bericht vandaag. U bent van harte welkom om de opening mee te vieren en een kijkje te komen nemen op de nieuwe locatie.

Zondag 6 november: Gezinsdienst

Zondag 6 november is weer de gezinsdienst van De Groene Hoek en de Immanuelkerk samen. Om 10.00u start de kerkdienst in de Immanuelkerk, Lange Boonestraat 5, in Maassluis, vanaf 9.45u is het inloop. De dienst zal worden geleid door onze eigen schoolvader en dominee Pim Brouwer. Hij gaat (helaas voor ons) per 1 januari naar een nieuwe gemeente in Amersfoort, dus het is tevens de laatste dienst onder zijn leiding. De kinderen van DGH hebben weer een bijdrage geleverd aan de kerkdienst qua versiering en qua programma, dus van harte welkom om deze dienst bij te wonen.

Inloopweek dinsdag 8-11 november

De tweede week na de herfstvakantie staat de inloopweek in de planning. Van dinsdag tot en met vrijdag staat iedere ochtend van 8.30-9.00u de deur open om een kijkje te komen nemen in de klas(sen) van uw kind(eren). U hoeft zich niet aan te melden, maar kunt gewoon mee de klas in en achterin de groep het reguliere programma volgen. Zo krijgt u een beter beeld hoe wij lesgeven en hoe het er in de groep aan toe gaat. Het risico bestaat dat er bij hoog animo onvoldoende stoelen beschikbaar zijn – maar dan vragen we u achter in de klas te staan of in de vensterbanken te zitten (gaat u dan maar even in de hoek staan ????).

Om 9.00u gaat de bel en verzoeken wij u weer het lokaal en de school te verlaten. Ivm gym op maandag start deze inloopweek op dinsdag. Suggesties of vragen nav deze inloopweek horen wij graag.

15 november Bag2School ophaaldag

De twee weken na de herfstvakantie kunnen weer tassen met oude kleding, schoenen, gordijnen etc ingeleverd worden voor Bag2School. Op deze manier dragen we ons steentje bij aan het recyclen van kleding en verdienen we als IKC nog een steentje bij. Op dinsdag 15 november is dan de ophaaldag. zakken kunnen dichtgebonden voor de container gezet worden – graag even bij een van de pleinwachten melden, dan zetten wij de tassen in de container. Bij regen mag het gewoon binnen in het halletje.

17 en 21 november: voortgangsgesprekken.

Op donderdag 17 en maandag 21 november zijn dan voortgangsgesprekken. Deze zijn als aanvulling op de rapportgesprekken en staan in het teken van het welzijn en de ontwikkeling van de kinderen. Voor kinderen tot en met groep 3 zijn deze gesprekken alleen voor ouders, vanaf groep 4 is aanwezigheid van kinderen bij de gesprekken verplicht.

Een week voorafgaand aan de gesprekken wordt de gesprekkenplanner weer open gezet en kunt u zich weer inschrijven. Hierover wordt u nader geïnformeerd.

12 november: intocht sinterklaas

Lekker ruim – zullen de winkeliers fijn vinden – maar op 12 november is alweer de intocht van Sinterklaas. Op 8 november start zelfs het Sinterklaasjournaal weer. Uiteraard zullen we hier in de onderbouw weer uitgebreid aandacht voor hebben. Op maandag 5 december zijn de kinderen om 12.15u uit. Dan kunt u dat alvast in de agenda zetten.

Save the date: kerstviering 22 december vanaf 18.30u

Donderdagavond 22 december is dan weer de kerstviering van school. Uiteraard hoort u daarover nog meer maar we hebben een leuke, nieuwe invulling aan de kerstavond gegeven, dus save the date in uw agenda vanaf 17u. Vrijdag 23 december zijn alle kinderen dan ook om 12.15u uit en start de kerstvakantie.

Fijne vakantie!

Tot slot wensen we u met het voltallige team van De Groene Hoek een fijne herfstvakantie. Geniet van een weekje rust en laadt weer lekker op!

Met vriendelijke groet

Susan Stolze – van Rijn