Formatiewijzigingen na de kerst- en voorjaarsvakantie

Beste ouders, verzorgers,

Hierbij informeer ik u over de formatiewijzigingen na de kerstvakantie en na de voorjaarsvakantie:

Periode kerst-voorjaarsvakantie:

Juf Karolijn gaat na de kerstvakantie met zwangerschapsverlof. Groep 4b krijgt vanaf de kerstvakantie les van hun eigen juf Chantal (ma-do-vr) en juf Marjolein Hoogkamer (di-woe).

Juf Marjolein blijft 1 dag in groep 4a, naast meester Jaap. Meester Jaap werkt van maandag tot en met donderdag en juf Marjolein op vrijdag.

Voor de gymlessen van juf Karolijn hebben we een vervanger gevonden, meester Yassine Belghar. Hij heeft zijn eigen voetbalschool en is momenteel als interim sportdocent werkzaam op basis- en middelbare scholen o.a. in Bergschenhoek en Rotterdam-Zuid. Tot eind mei zal hij juf Karolijn vervangen.

Juf Marjolein werkt in deze periode in beide groepen 4. Vanaf van de kerst tot aan de voorjaarsvakantie wordt groep 7 daarom voor 1 dag vervangen door juf Natasja Ouwendijk.

In groep 1/2b zijn we blij dat juf Marjolein Backer weer hersteld is. Na de kerstvakantie zal Marjolein op maandag en vrijdag voor de groep staan. Op dinsdag, woensdag en donderdag juf Marjo. Juf Sinem wordt deze periode ingezet als ondersteuning voor de kleuters en groep 3.

Na de voorjaarsvakantie:

Vanuit de NPO-gelden ("het corona-achterstandspotje") hebben nu twee kleine groepen 3 en 4. Na de voorjaarsvakantie worden BEIDE groepen 3 en 4 samengevoegd. En we starten met een groep 2. Het plaatje wordt dan als volgt:

Groep 2 komt in het huidige lokaal van groep 3b. Juf Tamara zal op ma-di-wo voor de groep staan en juf en Sinem op donderdag en vrijdag. De groep 2 kinderen zullen vanuit de huidige kleuterklassen (1/2a en 1/2b) doorstromen, waardoor de huidige kleutergroepen aanzienlijk kleiner worden.

In de groep 3 gaan juf Nathalie van der Zouwen (op ma-di) en juf Petra van der Kooij (woe-do-vrij) samen groep 3 draaien. Dit worden dan 30 kinderen. Zij krijgen 2 dagen ondersteuning van een stagiaire.

Ook beide groepen 4 gaan samen. Jaap van Oostrum en Chantal Webbers gaan samen voor de groep. Zij zullen dan 3 dagen met zijn tweeën aanwezig zijn en er kan er op niveau en in kleine groepen worden gewerkt. Er zijn twee dagen dat Jaap en Chantal 'alleen voor de groep staan' en zij zullen dan ondersteuning krijgen van meester Fabio (of Juf Linda).

In de periode van de kerst- tot de voorjaarsvakantie gaan we in de kleutergroepen, groepen 3 en groepen 4 al groeps-doorbroken werken en gezamenlijke activiteiten doen, om alvast aan elkaar en aan de leerkrachten te wennen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

m.vr.gr.

Susan Stolze