Reminder Bag2School ophaaldag

Beste ouders/verzorgers,

Allereerst de beste wensen.

Even een reminder dat de volgende Bag2School actie na de voorjaarsvakantie staat gepland. Dit is 14 maart. Dus bent u al lekker bezig geweest met ruimen of gaat nog ruimen in de vakantie. Lever het dan na de vakantie in bij de container.

Voor wie het nog niet kent. Volgt hier een korte uitleg.

De kleding kan in de week van de ophaaldag bij de container op het plein gezet worden. Zodra de kleding opgehaald is wordt aan het einde van de dag de kleding gewogen. En krijgt de school € 0,30 per kilo.

Daarna wordt de kleding gesorteerd en vervolgens naar landen waar ze de goede kleding nog kunnen gebruiken. En wat er niet gebruikt kan worden, wordt vervolgens gerecycled. 80% van alle kleding wordt hergebruikt en 20% gaat naar de recyclingindustrie voor de productie van bedden, sokken, dekens en schoonmaaktextiel.

We hopen dit jaar met elkaar weer een mooi bedrag bij elkaar te krijgen en zorgen voor een beter milieu.

Geniet nog even van de vakantie.

Alvast bedankt voor uw hulp en inzet.

Team CBS De Groene Hoek