Woensdag 5 april Paasviering: Zorgen voor een ander!

Woensdag 5 april is de Paasviering op school. Hieronder lichten we het verloop van die dag graag toe, want we doen het dit jaar een beetje anders.

Start Paasverhaal
In de kuil wordt het Paasverhaal verteld en worden Paas- en lente-liedjes gezongen. De kinderen van gr 1 t/m 4 gaan daarna Paaseieren zoeken.

In groep 5 t/m 8 wordt de eitje-tik-wedstrijd gehouden. Met in de kuil de grote finale!
DUS NIET VERGETEN: 1 HARDGEKOOKT EI MEENEMEN!!!

Paasbrunch
Elke groep heeft vervolgens in zijn eigen lokaal een gezellige Paasbrunch. Hierbij is gekozen voor het thema “zorgen voor een ander”.
Dat houdt in dat we de paas-lunch dit jaar op een andere manier doen: De kinderen verzorgen de lunch voor een ander. Dit doen we door een lootje te trekken. Hierop staat aangegeven wat de ander lekker vindt en/of (niet) mag eten.

Bij het getrokken lootje krijgen kinderen ook een tasje mee om te versieren, wellicht met een mooie of persoonlijke boodschap. In de tas  kan de lunch gedaan worden.
Weer eens wat anders - en hoe mooi een gebaar voor een ander! De kinderen van groep 5 en 6 gaan hier zelfs nog verder mee. Zij bezoeken die dag ook een verzorgingstehuis. Kortom: We gaan er weer een mooie, zorgzame viering van maken.

Uitleg “Paaslootjes”
        •       Iedere leerling heeft vandaag een lootje (mee naar huis) gekregen om die in te vullen. De leerlingen mogen voor zichzelf invullen wat ze wel/niet lusten. Vergeet niet te denken aan  allergieën. In deze link vindt u het lootje om uit te printen, mocht het kwijt zijn geraakt.

•       morgen, donderdag 30 maart 2023 moet het ingevulde lootje weer mee terug in de tas en worden ingeleverd bij de leerkracht.

•       Vrijdag 31 maart 2023 zullen we de lootjes trekken.
Op deze dag krijgen alle leerlingen naast het lootje ook het papieren tasje mee naar huis om te versieren.

* Woensdag 5 april geeft u de versierde tas met lunch mee naar school.
Vergeet het tasje niet te voorzien van de naam, die op het lootje staat.
Zou u in het tasje uitsluitend iets van het lootje willen stoppen. De OR zorgt voor het extra Paastintje.
Neem wel een eigen bord,  bestek en beker mee.
Het drinken en het 10-uur-pauzehapje worden door school verzorgd.

Tot slot
Na de Paasviering op woensdag 5 april begint het (extra) lange Paasweekend. Donderdag 6 april is er een IKC-brede studiedag en zijn alle kinderen vrij. Vrijdag is het Goede Vrijdag, dus eveneens vrij, net als maandag tweede Paasdag. Dinsdag 11 april zien we iedereen dan graag weer terug - hopelijk samen met de lentezon.

Hartelijke groet,
De Paascommissie van DGH