Formatie 2022-2023

Het einde van het schooljaar nadert en we richten onze blik weer op volgend jaar. We zijn blij om te kunnen melden dat we vooralsnog rond zijn qua formatie voor schooljaar 2022-2023!! Daar zijn we trots op in deze tijden van personeelstekorten.

Bij de invulling van het totale formatieplaatje hebben we weer gekeken naar wat elke groep voor onderwijsbehoeften heeft, wie hierbij de beste leerkracht is, wat de voorkeur en ervaring van leerkrachten en ondersteuners is en wat de school als totaal nodig heeft. En uiteindelijk is het ook een puzzel die moet passen!

De formatie voor komend jaar wordt als volgt:

1/2A - Marjolein Backer (ma, vr) & Marjo Bunt (di, woe, do)

1/2B - Lucy van Gaalen (ma, di, woe) & Marlies Bergwerf (woe, do, vr)

3A - Gerline Vonk (ma, di) & Petra vd Kooij (woe, do, vr)

3B - Tamara Terlouw (ma, di, woe) & Nathalie vd Zouwen (do, vr)

4A - Jaap van Oostrum (ma,di,wo,vr) & Gerline Vonk (do)

4B - Chantal Webbers & Karolijn van Vliet (dagen ntb)

5A - Alies Stelpstra & Lize van Spronsen (dagen ntb)

5B - Rachel Salome (di, woe) & Patricia Eppenga (ma, do, vr)

6 - Pamela (met ondersteuning van Els Gerlofsma)

7 - Marjolein Hoogkamer (ma) & Marije vd Bos (di, woe, do,vr)

8A - Manon de Groot (met 3 dgn ondersteuning door Linda Schuurman)

8B - Sabine den Hartrogh (ma, di, do, vr) & Marjolein Hoogkamer (woe) (met 3,5 dgn ondersteuning door Fabio)

Vanuit de NPO subsidie (het corona-achterstandspotje), kunnen we nog een jaar extra interventies inzetten om de achterstanden in te lopen. Komend jaar continueren we de 2 sporen, enerzijds inzetten op klasverkleining, anderzijds op extra ondersteuning in de klas en extra begeleiding van leerkrachten.

Meest in het oog springende is dat we starten met een dubbele groep 3, en dat we de dubbele groep 4 en dubbele groep 5 ook aanhouden. We trekken de klasverkleining in de onderbouw dus nog een half jaar door. Daarbij starten we met maar twee kleuterklassen, groep 1/2a en 1/2b. Juf Sinem Goynuk is ondersteuning bij de kleuters / onderbouw.

Na de voorjaarsvakantie starten de oudste kleuters dan in een nieuwe groep 2, ter voorbereiding op groep 3.

Na de voorjaarsvakantie wordt dan een groep 3 of groep 4 samengevoegd. Dit betekent dat of groep 3 of groep 4 een klas boven de 30 kinderen wordt. Hier zal dan een extra ondersteuner aan toe worden gevoegd. De leerkrachten van 3B (Tamara/Nathalie) of de leerkrachten van 4B (Chantal/Karolijn) zullen dan doorschuiven naar de instroom groep 2. De keuze hiervoor wordt voor de kerstvakantie gemaakt. Wie in welke groep 3 komt, wordt per ommegaande aan ouders gecommuniceerd.

Dit betekent dat de kinderen van 1/2c over de groepen 1/2a en 1/2b verdeeld zullen worden. De inschatting van het kleuterteam is dat dit geen probleem zal zijn, aangezien de kleuters al groepsdoorbroken werken en dagelijks samen buiten spelen en dus bekend zijn met alle leerkrachten en alle kinderen. De betreffende kleuter-ouders worden per ommegaande hierover geïnformeerd.

De middenbouwgroepen starten dus klein, en behalen daarmee hopelijk hun voordeel.

De groepen 6 en 7 krijgen dan ondersteuning van juf Els.

De beide groepen 8 krijgen naast de (nagenoeg) fulltime leerkrachten een eigen leerkrachtondersteuner / onderwijsassistent voor 3-4 dagen per week. Hiermee kan in kleinere groepen op verschillend niveau gewerkt kan worden. Ook zullen beide groepen 8 in een pilotvorm groepsdoorbroken met elkaar gaan werken.

Juf Karolijn wordt op maandagen weer 1 dag als vakdocent gym ingezet. Daarnaast is zij 1 dag boventallig om het project ‘bewegend lerend’ in de school en opvang verder vorm te gaan geven.

Het vraagt wat flexibiliteit van iedereen, maar hiermee denken we nog langer met zoveel mogelijk kinderen te kunnen profiteren van de achterstandsgelden, zodat we kunnen werken aan cognitieve, motorische en sociale ontwikkeling, die hard nodig is komend jaar!

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een goed, zonnig weekend!

met vriendelijke groet

Susan Stolze – van Rijn