Identiteit

De identiteit van De Groene Hoek kenmerkt zich door de volgende kernwaarden:

Sociaal
Op De Groene Hoek voel je je welkom. Het is er veilig, gezellig, vreedzaam en men gaat er vriendelijk, gastvrij en met respect voor elkaar om.

Zorgzaam
De Groene Hoek is een school waar zorgzaamheid en behulpzaamheid zichtbaar uitgedragen wordt.

Gedreven
Enthousiasme, ijver en vasthoudendheid zijn aanwezig bij het team en het team brengt deze  motivatie over op leerlingen (en ouders) in hun persoonlijke ontwikkeling.

Flexibel
In een veranderende omgeving zijn we onze leerlingen verplicht om open te staan voor de kansen en mogelijkheden die er zijn en zijn we verplicht mee te ontwikkelen met de maatschappelijke ontwikkelingen.

Lerende organisatie
Bij De Groene Hoek is jezelf ontwikkelen op alle(rlei) vlakken een vanzelfsprekendheid, zowel voor leerlingen als voor het team. We kijken verder dan alleen het cognitieve: juist het emotionele, sociale, en bewegende talent krijgt op DGH de ruimte tot ontwikkeling. Dat komt bijvoorbeeld samen in onze ‘Kuil’.

Christelijke grondslag
De Groene Hoek vindt haar oorsprong in de christelijke levensovertuiging. Bijbehorende christelijke waarden als openheid, eerlijkheid, betrokkenheid, integriteit en betrouwbaarheid zijn door de hele organisatie zichtbaar en aanwezig.