Gi-Ga-Groen

Vandaag is de Kinderboekenweek officieel van start gegaan in de kuil met een grappig toneelstukje. Meester Jaap had al uren door het wat kale oerwoud gelopen op zoek naar een plekje voor de nacht. Hij had een zware rugzak , een bijl en een geweer bij zich!! Op een open plek viel hij in slaap daar zag het lieveheersbeestje hem. Oh nee, toch niet weer iemand die de bomen komt kappen of op dieren komt jagen . Samen met Leeuw en Olifant bedacht ze een plan dit te voorkomen. Dat  bleek niet nodig, want de man had goede ideeën voor het oerwoud. In zijn rugzak zaten miljoenen zaadjes. Die wilde hij gaan planten om de dieren weer een Gi-Ga-Groen oerwoud te geven.  In alle groepen wordt gewerkt aan het thema Gi-ga-groen.

Zo zijn er de voorrondes van de voorleeswedstrijd voor de grote finale in de kuil op 12 oktober.

Maar eerst

vrijdagmiddag de kinderboekenmarkt op een kleedje. Bij meester Jaap kunt u ook een van zijn prachtige dichtbundels kopen die hij natuurlijk zal signeren. Het wordt mooi weer dus kom gezellig een kijkje nemen.

Volgende week vrijdag 14 oktober wordt bij de kleuters de Kinderboekenweek afgesloten met een voorleesmiddag door ( groot) ouders.  Lijkt u dat leuk om te doen, dan kunt u zich opgeven bij de juf.