Bag2School ophaaldag

Beste ouders/verzorgers,

Ook dit jaar doen wij als school weer mee met de Bag2School actie!
We zamelen kleding in voor Bag2School.

Voor dit schooljaar zijn er al 3 data ingepland. Deze kan u terugvinden in de agenda van de schoolpraatapp. De eerst van dit schooljaar zal 3 november zijn.

Voor wie het nog niet kent. Volgt hier een korte uitleg.
De kleding kan in de week van de ophaaldag bij de container op het plein gezet worden. Zodra de kleding opgehaald is wordt aan het einde van de dag de kleding gewogen. En krijgt de school € 0,30 per kilo.

Daarna wordt de kleding gesorteerd en vervolgens naar landen waar ze de goede kleding nog kunnen gebruiken. En wat er niet gebruikt kan worden, wordt vervolgens gerecycled. 80% van alle kleding wordt hergebruikt en 20% gaat naar de recyclingindustrie voor de productie van bedden, sokken, dekens en schoonmaaktextiel.

We hopen dit jaar met elkaar weer een mooi bedrag bij elkaar te krijgen en zorgen voor een beter milieu.

Wij sturen nu alvast het bericht, zodat u in de herfstvakantie de kasten kan uitspitten wat de kinderen of uzelf niet meer nodig hebben. Zodat er zoveel mogelijk kleding ingezameld kan worden.

Alvast bedankt voor uw hulp en inzet.