Belangrijke data schooljaar 2023-2024

Belangrijke data komend schooljaar:

Beste ouders, verzorgers

Bijgaand informeer ik u alvast over komend schooljaar en een aantal belangrijke data voor u als ouder op IKC De Groene Hoek:

21 augustus: startdag met Kindgesprekken

Zoals ieder jaar starten we het nieuwe schooljaar met een startdag met ‘ouder-andersom-gesprekken', dus 10-minuten gesprekken waarbij uw kind samen met u kennis kan maken met de nieuwe leerkrachten. Doel is om elkaar te leren kennen en eventuele aandachtspunten van uw kind op voorhand te kunnen delen met de leerkracht(en) en dat kinderen (en/of ouders) iets over zichzelf kunnen vertellen. De gesprekkenplanner worden de laatste week van dit schooljaar opengezet. U ontvangt daar nog bericht over. Deze startdag is (behalve de 10minuten gesprekken) een vrije dag voor kinderen. Opvang is die dag beschikbaar als studiedag en aan te vragen via Kindplanner. Dinsdag 22 augustus is dan de eerste 'echte' schooldag.

1 september: Schoolreisje

Vrijdag 1 september gaan de groepen 1 t/m 7 op schoolreisje. Dit is tevens de (her)start van ons project: Bewegen is gezond, voel je fit. De bestemming is hierop uitgekozen. Hier volgt nog verdere informatie over.

Project: vrijdag 1 september – woensdag 20 september.

Het project Voel je fit / bewegen is gezond is dit jaar vanwege het overlijden van juf Gerline doorgeschoven. Daarom starten we na de zomer opnieuw met het project rondom bewegen, bewegend leren, sporten en allerlei vakken die met sporten, bewegen en gezondheid te maken hebben. Op woensdag 20 september om 17u is de gezamenlijke afsluiting van het project. Noteert u dit alvast in de agenda.

Informatieavond woensdag 6 september

Op woensdag 6 september isde algemene informatieavond. Dit is een half uur in de groepen met uitleg over wat er dat komend schooljaar op de planning staat. Aansluitend hebben we Hanneke Poot, kinderfysiotherapeut uitgenodigd, die een uitleg geeft over bewegen, bewegend leren en over de motorische ontwikkeling van kinderen. Inloop 18.30u, groepsuitleg: 19.00u, Plenaire thema-avond: 19.30u U bent bij deze van harte uitgenodigd.

Kinderboekenweek: 4 t/m 15oktober

Ook dit jaar doen wij weer mee met de Kinderboekenweek. Dit jaar is het thema ‘Bij jou thuis’. Deze week zullen er weer verschillende activiteiten zijn, zoals de 2e hands boekenmarkt, opa & oma-voorleesochtenden, de voorleeswedstrijden en race-lezen.

Vakanties

De herfstvakantie start dan op maandag 16 oktober t/m vrijdag 20 oktober. Alle schoolvakanties voor schooljaar 23-24 vindt u hier: UN1EK Schoolvakanties 2023-2024.pdf

Kuilen

Na de herfstvakantie starten de kuilen weer. De vrijdagmiddagkuilen waarbij ouders van 13.30-14.00u u weer welkom zijn, zijn als volgt:

• 3 nov: groep 1/2a

• 24 nov: groep 3

• 15 dec: groep 8

• 2 feb: groep 1/2b

• 9 feb: groep 4

• 8 mrt: groep 6a

• 15 mrt: groep 1/2c

• 19 apr: groep 7

• 31 mei: groep 6b

Studiedagen

De studiedagen voor komend schooljaar zijn als volgt:

• Vrijdag 29 september

• Maandag 23 oktober (aansluitend aan herfstvakantie)

• Woensdag 31 januari

• Vrijdag 16 februari (voorafgaand aan voorjaarsvakantie)

• Donderdag 28 maart: voorafgaand aan (voor Goede Vrijdag en paasweekend)

• Dinsdag 21 en woensdag 22 mei: 2-daagse studiedag (aansluitend aan Pinksterweekend)

Schoolpraat-kalender

Alle data zullen weer in de kalender van Schoolpraatapp worden gecommuniceerd. U kunt deze data dan weer downloaden naar uw eigen outlook agenda. Binnenkort ontvangt u nieuwe inloggegevens voor het komende schooljaar.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet

Susan Stolze