Info schoolreis

Vrijdag 1 september gaan we op schoolreisje met groep 1 t/m 7. Deze dag is de afsluiting van onze Gouden weken en is tevens de start van ons project "Voel je fit”, het project rondom bewegen en gezonde voeding. Dit project zijn we vorig jaar mee gestart, maar zijn we mee gestopt vanwege het overlijden van onze lieve collega Gerline.

Als nieuwe start van het project gaan de groepen 1 t/m 7 gezamenlijk op schoolreis naar de Speeldernis in Rotterdam. Dit is een natuurspeeltuin waar de kinderen heerlijk kunnen ravotten en ontdekken. Elke groep zal daar onder begeleiding een leuke activiteit doen naast het vrij spelen. De Speeldernis is speciaal alleen voor DGH geopend.

Er zijn twee gedeeltes in de Speeldernis: eentje voor jonge kinderen, waar ze kunnen kliederen en modderen bij stroompjes en zandpoelen. Eentje vanaf groep 5, waar ook een watertje is, waar ‘gezwommen’ en vlotten gebouwd kunnen worden. Er is een duidelijke scheiding en toezicht bij het hek.

Mocht uw kind (vanaf gr 5) geen zwemdiploma hebben, dit graag doorgeven aan de leerkracht!

De kinderen zullen/kunnen daar lekker vies worden. Het is daarom belangrijk dat u uw kind (oude) kleding en schoenen/laarzen aandoet, die vies mogen worden (geen slippers!!! - waterschoenen mag) . Eveneens belangrijk dat u daarnaast een handdoek en een volledig setje schone kleding meegeeft. Een plastic tas voor de vieze kleding is zeer handig.

Groep 8 blijft die dag op school. Zij gaan de week voor de herfstvakantie op kamp – en einde schooljaar naar de Efteling. Vanaf maandag 4 september sluiten zij natuurlijk aan bij de activiteiten van het project ‘Voel je fit'.

Kinderen moeten hun eigen lunchpakket, drinken en evt snoepjes meenemen in tas voorzien van de  naam. Er is een klein winkeltje waar ijsjes, drinken en snoepjes te koop zijn. Wij raden echter aan om zelf mee te nemen en geen geld te geven.

Er is voldoende begeleiding mee van ouders en teamleden.

Nogmaals belangrijke tijden voor het schoolreisje op vrijdag 1 september:

08.30u: Op school verzamelen in de groep.

09.00u: Vertrek van de bus richting Rotterdam.

14.00u: De groepen 1-2 terug op school

15.30u: De groepen 3 t/m 7 terug op school.

MEE:

- Kleding en (water)schoenen/laarzen (geen slippers!!) aan die vies mogen worden

- Schone kleding en schoenen en handdoek(en)mee

- Plasticzak mee voor vieze spullen

Zonder tegen bericht staan de kleuters om 14u en de overige groepen om 15.30u terug op school. Bij vertraging zal dit in SPA gecommuniceerd worden.

Save the date: Op woensdag 20 september van 17.00u tot 19.00u is de afsluiting van het project.  U bent van harte welkom in en om school, op het schoolplein, in de lokalen en bij de BSO om te kijken presentaties van het project.  Hierover wordt u nog geinformeerd.

Wij hebben er weer zin in!

Team de Groene Hoek.